torstai 12. syyskuuta 2013

Terveisiä Barcelonasta!

Se olin siis minä itse, joka lähdin synttäreitään viettäneen serkkuni kanssa hänen lahjamatkalleen Barcelonaan! Kirjoitin hänen synttäriyllätyksestään pari juttua sitten, mutten viitsinyt paljastaa siinä vielä teille, että se matkakaveri olenkin minä! Serkulleni asia paljastui siellä juhlissa, salassa asiaa pidettiin reilu viikko. Matka tuli siis nopealla varoitusajalla - kaksi viikkoa matkan varaamisesta!

Serkulleni tärkeää oli päästä meren rannalle, muttei millekään löhölomalle. Hänen tyttärensä, minun kummilapseni, varasi paikan pikkuruisesta hotellista Canet de Marin kaupungista 40 km:n päässä Barcelonasta. Meri näkyi parvekkeelta ja ranta oli siisti. Emme loikoilleet rannalla kuin hetkittäin uimisreissujen lomassa. Tosin Välimeren tyrskyt olivat useina päivinä kuvan luokkaa - silloin minua ei saanut sinne edes kahlaamaan, olenhan uimari , en sukeltaja!

Olimme matkalla 6 päivää torstaista tiistaihin. Lauantain ja maanantain kulutimme itse cityssä, muun ajan kiersimme pikkukaupunkia, olimme rannalla ja loikoilimme hotellissa, kuten minä tässä kuvassa käsityöni (yhden niistä kolmesta, heh!) kanssa minikokoisella parvekkeellamme.

Matka Barcelonaan kesti paikallisjunalla 55 min. ja oli ehdottoman kätevä kulkuneuvo! Asema oli 300 metrin päässä hotellista, samaten bussipysäkki. Palaan matkaamme varmasti vielä monta kertaa (koettakaa kestää!!!), sillä etenkin upeat arkkitehti Antonio Gaudin työt koskettivat minua monelta kantilta. Niistä myöhemmin kunhan tästä matkaväsymyksestäni selviän!


1 kommentti:

  1. Aina on kiva lukea toisten matkasta ja odotella siinä sivussa OMAA.

    VastaaPoista